pátek 26. října 2012

Autorské šílenství (1) - J. K. Rowlingová



Jedná se o projekt Autorské šílenství od Wolf Draven. Více informací k Autorskému šílenství ZDE.

První článek Autorského šílenství věnuji J. K. Rowlingové, protože Harry Potter byl, je a bude výrazným bodem v mé "čtenářské cestě". Zároveň je velkým paradoxem, neboť jsem se k této sérii dostala jako slepá k houslím.



Dodnes si vzpomínám na setkání s prvním dílem - byl začátek "vánoční nálady" a nastal čas psát Ježíškovi. Jelikož přede mnou nebyl v bezpečí žádný schovaný dárek na Vánoce - byla jsem schopná v tajnosti prošmejdit celý dům, jen abych objevila potenciální "překvapení" - hned v první fázi průzkumu na mě vykoukl první příběh o čarodějnickém učni.
Tehdy jsem neměla ani páru o nějakém Harrym Potterovi a v kombinaci se vkusem rodičů, kteří za svoji kariéru přelouskali maximálně Babičku, jsem očekávala to nejhorší. Ale na seznam jsem připsala i tuto knihu, aby rodiče měli radost, že dokáží koupit dárek, který jejich potomek chce, aniž by o tom dopředu věděli. (Nakonec jsem z dopisu Ježíškovi obdržela pouze výše zmíněnou knihu. Puzzle s bílým svítícím vlkem, lapač snů a hodinky s vodotryskem asi neměli na skladě.) Až po pár letech jsem se dozvěděla, že to vůbec nebyl nápad rodičů, ale babičky, která jim knihu v knihkupectví vyloženě vecpala. Zřejmě měla o nápadech mých rodičů na dárky svoje mínění.
A pak se s Harrym Potterem strhla lavina. Tajemnou komnatu, Vezně z Azkabanu, Ohnivý pohár a Fénixův řád jsem měla původně vypůjčené od kamarádek, nakonec jsem si díly koupila zároveň s Princem dvojí krve. Čekání mezi jednotlivými díly bylo nekonečné, spekulovalo se ve kterém díle Harry zahyne, lepily se plakáty, někdo se dokonce učil názvy kouzel. (Pár lidí se je dokonce pokoušelo aplikovat. Ne, ty dveře opravdu otevřete pouze pomocí klíče, nejlépe padnoucího k danému zámku.)
Nastal opět čas Vánoc, konkrétně byl Štědrý den, a já do půlnoci "luštila" fanouškovský překlad na internetu, v lednu následujícího roku, tedy 2008, na poličce konečně zazářily Relikvie Smrti a já uzavřela svoji sérii o chlapci s jizvou ve tvaru blesku.

Žádné komentáře:

Okomentovat