pondělí 10. října 2011

Myši/Mice


Název: Myši
Originální název: Mice
Autor: Gordon Reece
Proč jsem knihu četla: zvědavost, možná ...
Jak jsem se ke knize dostala: Koupila jsem si ji.
Jak dlouho jsem četla: 2 dny
Počet stran: 264

Anotace: 
Shelley a její matka snášely šikanu dost dlouho. Už nechtějí, aby s nimi někdo manipuloval, poroučel jim, a to ani když se jedná o vlastního otce a manžela. Odstěhují se proto na venkovskou samotu, kde má být konec všem starostem a trápením. Pohodu však naruší lupič, který jednou v noci vnikne do jejich domu. V tu chvíli se v mladé Shelley něco zlomí a odteď už ona ani její matka nikdy nebudou "šedými myškami" podobnými desítkám neprůbojných žen a dívek. Stačí totiž jediná návštěva kočky v myší díře a život jejích obyvatel už nikdy nebude stejný jako dřív...

Věta, která mě zaujala: Každému jednou dojde trpělivost.


Booktrailer:

* * * * * 


"Muselo to být tiché místo. Muselo poskytovat soukromí. Nakonec, byly jsme myši. Nehledaly jsme domov. Hledaly jsme úkryt."
Proč jsem začala tuhle knihu číst? Znáte ten pocit, kdy si přečtete anotaci ke knize a chcete vědět víc? "Každému jednou dojde trpělivost." Chcete vědět, jaká slova by pokračovala po anotaci. I když máte představu, i když tušíte, že znáte děj. A pak začnete knihu číst.
Hlavní hrdinkou příběhu je šestnáctiletá Shelley a její matka, povahově šedé myšky, které si nechají od svého okolí udupat a podrýt vlastní osobnost. Nakonec před okolím prchají do venkovského domu, jenž je má chránit a schovat před chováním ostatních. Zde žijí tichý život šedých myšek a jejich duše se začínají uzdravovat. Znovunabitý klid je ale narušen příchodem lupiče. V tu chvíli se v Shelley a její matce něco zlomí a vy zjistíte, kam až je schopen zajít člověk, pokud mu chcete zničit i to málo ...
Od začátku si myslíte, že víte přesně, co se stane. Ano, možná uhádnete jednu nebo dvě věci, aby Vás následující čin vyvedl z omylu. Sledujete příběh hlavní hrdinky a její matky, postupně odkrýváte jejich tíživou minulost, tichá tajemství. Sledujete hru koček, kterou se rozhodly hrát myši. A každá hra má svůj konec. Z počátku může být jasný vítěz. Ale i ten může klopýtnout a udělat chybu, která ho vyřadí ze hry.
Knihu jsem četla dva dny. A poněkud nedočkavě jsem hltala stránky. V některých scénách jsem nějak čekala víc, ale v závěru mi tak nějak všechno zapadlo do sebe. Možná kniha není dokonalý thriller, možná se ním ani nedá nazývat, protože zapadá do "tvorby pro mládež". Ale rozhodně se nemá za co stydět.
Co tedy očekávat od knihy? Příběh o tom, kde je pomyslná hranice chování, které dokáže utlačovaný člověk snést. Hru koček, kterou se rozhodly hrát myši. A pamatujte si, že i malý bezbranný tvor se může stát predátorem.

Celkové hodnocení: 4 hvězdičky

Žádné komentáře:

Okomentovat