úterý 30. července 2013

Nebezpečná láska (RC)


Název:  Nebezpečná láska
Autor: Kateřina Petrusová
Žánr: detektivní román s prvky klasické romance
Počet stran: 376
Nakladatelství: Fragment
Datum vydání: únor 2012
Oficiální stránky autorky: www.katerinapetrusova.cz

Anotace:
Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. 
Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?



* * * * *

Kateřina Petrusová napsala své první dvě povídky ve čtrnácti letech, další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Přesto - jak uvádí v rozhovorech - původně neočekávala, že by se z příběhu Mika a Paige mohla stát kniha.
S myšlenkou na příběh, kde se z mladého muže stane psychicky dítě, si pohrávala už delší dobu. Příležitost převést nápad na papír dostala v době, kdy se rozhodla s kamarádkami založit web, kam by psaly své původní povídky. Díky její kamarádce se kapitoly příběhu Malí kluci vousy nenosí objevily u nakladatelství Fragment, poté následoval cyklus čtení, hodnocení a schvalování, aby ve výsledku vznikla Nebezpečná láska.

POSTAVY
Hlavní hrdinka Paige je milá osůbka, kterou si oblíbíte. Jedná se o obyčejnou holku, která se nepyšní perfektním vzhledem ani ideálními vlastnostmi. Dělá chyby jako kdokoliv jiný. Je si vědoma toho, že se sebou nechá vláčet a dokáže si přiznat své přešlapy i negativní vlastnosti. Oceňuji, že autorka ji nijak neidealizuje, zobrazuje ji jako normální reálnou a uvěřitelnou postavu.
Zároveň mi k srdci přirostl i malý Michael. Jeho nápady byly úsměvné a komentáře mě dostávaly takříkajíc do kolen. Na druhou stranu - postupem času v oblíbenosti klesl a v závěru jsem měla sto chutí jej profackovat.
Naopak můj názor na Roberta se příliš nezměnil. Stejně jako Paige jsem nesnášela jeho výkyvy nálad, přesto mi byl i sympatický. Rozhodně jsem zvědavá na jeho příběh.
Prakticky s čistým svědomím můžu tvrdit, že jsem si oblíbila svým způsobem všechny postavy kromě dvou - Michaelovy matky a Johna Dwighta, pracovníka v agentuře, kde Paige shání práci. Posledního jmenovaného bych zabalila a poslala na Mars s největší chutí.

DĚJ
Samotná myšlenka děje je originální a troufám si říct, že s přehledem „strčí do kapsy“ i světové kousky. (Proti zfilmování nemám námitky J.)
Kateřina píše čtivým stylem, nevyužívá dlouhé popisy, situace neidealizuje. Celá kniha je psaná z pohledu první osoby - konkrétně Paige. Příběh je propleten vtipnými situacemi a dialogy, díky kterým se kniha čte lehce – ani nezaznamenáte, že jste za půlkou knihy.
S hlavní hrdinkou se seznamujeme v první kapitole, dozvídáme se o její práci a osobním životě. Bavettovi se objevují hned v kapitole druhé, čtenář tak není vystaven dlouhému odrazujícímu popisu „toho, co bylo předtím“.
Původně jsem předpokládala, že děj dopadne poněkud jinak, ale na druhou stranu s odstupem času si říkám, že konec byl očekávaný. Přijde mi ale, že závěr proběhl příliš rychle s ohledem na předchozí průběh děje.

HODNOCENÍ
K Nebezpečné lásce jsem se dostala prakticky shodou náhod. Všude kolem sebe jsem četla pochvalné recenze, dokonce i od nečtenářů románů. Musím uznat, že Nebezpečná láska nahlodala i mě - a to klasické romány nemám příliš v lásce. Po delším váhání jsem se odhodlala ke čtení a rozhodně nelituji. Autorka si mě získala čtivým stylem, vtipnými situacemi a originálním příběhem s trochou detektivního nádechu.
Své oblíbené české autory bych mohla spočítat na prstech jedné ruky, nyní mezi hlouček můžu s klidným svědomím zařadit i Kateřinu Petrusovou.

Nebezpečná láska je skvělá kniha, kterou ocení nejen čtenáři románů. Má v sobě něco, co Vás svým způsobem okouzlí. Ve výsledku dávám knize 4,5 hvězdičky a těším se na pokračování - Nepřítel mého nepřítele.




* * * * *

Knihu Nebezpečná láska i další tituly autorky si můžete objednat ZDE.

Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství


Autor fotografie autorky: Jan Krahulec
Zdroje: katerinapetrusova.cz, fragment.cz, goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat