čtvrtek 30. května 2019

Nepřehlédněte v Levných knihách - klasická literatura


Jak už jsem avizovala na facebooku, plánuji "Nepřehlédněte v Levných knihách" převést do formy (více či méně) pravidelných článků, jelikož na FB blogu je to jedna změť nepřehledných fotek. První cvičný článek jsem věnovala klasické literatuře a ukáže se, jak moc bude smysluplný.
Osobně se ke klasické literatuře ráda vracím,  i když musím uznat, že k některým příběhům a autorům jsem si našla cestu později (přesněji řečeno, jakmile jsem nebyla nucena je povinně číst v rámci hodin a seminářů).
V knihovně u mě najdete různé množství autorů, přičemž nezanedbatelné množství zabírají i ti "povinní" ze seznamů ze základní/střední/vysoké školy. Mnoho z nich je poděděných nebo z různých antikvariátů, zbytek pak pořízen z Levných knih (odkud mám většinou další vydání😊 ke starému z antikvariátu).
Článek je klikací, odkáže vás na stránky Levných knih.

Dílo Karla Čapka patří mezi mé oblíbené, původně jsem si do sbírky chtěla doplnit pouze Věc Makropulos, nakonec jsem neodolala a pořídila si i další stejně ladící kousky (Noetickou trilogii jsem vynechala, čekám na nové vydání 😏), přikoupila jsem i Zahradníkův rok. Naopak Stín kapradiny od Josefa Čapka jsem zatím nechala být.

        


Tuto sérii z Fortuny Libri mám moc ráda, zatím jsem sbírku obohatila o oblíbeného Krysaře spolu s "Oscarem Wildem". Váhám ještě u Drákuly a Utrpení mladého Werthera, nejspíš ale podlehnu.

    


Z další edice "české klasiky" od Fortuny Libri nemám zatím žádnou, všechny tituly totiž mám v jiných edicích, váhala jsem nad Křížem u potoka, jenže to bych pak chtěla vizuálně stejně i ostatní (těžký život člověka, který edice ve stejném vzhledu).

  
  

U Shakespeara jsem zase neváhala a zvolila tuto "LKáckou" edici celou , kromě Sonetů.

           


A nyní následuje můj výběr českých a poté i světových autorů.

        



            



  



  



                     


    


Zdroje obálek : www.levneknihy.cz

2 komentáře:

  1. z klasiky tam maji opravdu hodne, ja koukala i na Dumase, jestli nebudou Tri musketyri, kdyz maji i jine jeho knihy, ale zatim nic...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím je jen zkrácená verze v cizojazyčné, ale třeba se do budoucna objeví :)

      Vymazat