sobota 13. února 2021

Pekelný plášť blogtour || Pekelný plášť

A máme tu další díl z blogtour Pekelný plášť. Tentokráte se dozvíte více o samotné knize, o jejím vzniku. Více o celém projektu naleznete ZDE.

Příběh Pekelného pláště začala autorka psát přibližně ve stejné době, kdy vyšla knižně její povídka povídka Tma v tichém světě (sborník DivergentCzech, 2015 Coo Boo. První verze prošla mnoha úpravami, než z ní vznikl finální Pekelný plášť. Sama autorka cestu k finální verzi popisuje následovně:

"Pokud si dobře vzpomínám, mou první myšlenkou před zahájením Pekelného pláště bylo, že chci napsat vtipnou pohádku pro mládež (ne pro děti, ale spíše teenagery a čtenáře young adult literatury). Něco, v čem budou figurovat klasické postavy z českých pohádek (králové, princové, černokněžníci, čerti, mluvící kůň pomocník…), ale zároveň i méně obvyklé postavy a prostředí, různé prvky typické spíše pro fantasy román. Zkrátka jsem chtěla experimentovat, stvořit jakousi dobrodružnou všehochuť s romantickou linkou a vtipnými dialogy. Když jsem měla tuto základní myšlenku, začala jsem uvažovat o hlavních postavách. Přemítala jsem, co ještě není v literatuře pro mládež tak provařené, a napadlo mě psát o neviditelném princi. K němu jsem pak přiřadila dívku – mladou královnu stvořenou černou magií. Pak přišel na řadu kůň, který měl být původně jen mluvícím pomocníkem a věčně mrzutým parťákem, ale… autor míní, postavy mění. Tak je to u mě vždycky, proto nemá smysl si něco plánovat příliš podrobně a dlouho dopředu. Inspirace přichází postupně během psaní, nápady se rozvíjejí za pochodu, hrdinové mě vedou podle svých vlastních momentálních vrtochů. A to mě na tom nejvíc baví. Nevyzpytatelnost. Vědomí, že vlastně sama netuším, jak to skončí.

O tom, jak cesta rukopisu pokračovala od prvních vět až po finální verzi, si upřímně řečeno nevybavuji žádné podrobnosti. Vím, že nejdřív jsem měla vymyšlený název – Pekelný plášť – a že tam ten samotný předmět musí tvořit důležitou roli. Nemusí být nutně neustále přítomný, mnohokrát zmiňovaný, ale musí být zkrátka nějakým způsobem nezbytný. Líbí se mi, že z názvu tím pádem nejde nic dalšího vyčíst, že je tak trochu tajuplný. Po několik kapitol mě provázely mé beta čtenářky a i později mi pomáhaly vyřešit určité problémy, třeba když jsem potřebovala vymyslet nějaký výraz a nic vtipného mě zrovna nenapadalo. Nebo když jsem řešila otázky, na něž jsem měla málo znalostí, ale ty dvě báječné holky se v tom naopak skvěle vyznaly. V pozdějších částech jsem už pokračovala sama a výsledek dala přečíst až samotným redaktorům. Mnohokrát jsem ještě upravovala, zkracovala, jinde naopak doplňovala. Občas to vypadalo, že i celou snahu vzdám a zastrčím příběh do šuplíku. To bych si ale neodpustila, stále jsem chtěla věřit, že Pekelný plášť má potenciál zaujmout a pak se mi skutečně podařilo najít nakladatelství, s nímž jsem si užila báječnou spolupráci."

Knihu doplňují krásné ilustrace Ondřeje Hrdiny (ilustracím bude věnovaný samostatný článek v projektu). 

Pekelný plášť

Nakladatelství: Bookmedia

Datum vydání: 2020

Počet stran: 336

Knihu můžete koupit ZDE

Anotace:

Příběh o odvaze a nezkrotitelné touze po svobodě s pohádkovými rysy. Když se mladý princ Arim probudí po propité noci, naprosto neví, čí je. A to doslova. Arim je neviditelný a jediná cesta k tomu, jak získat zpátky svou podobu i předešlý život, vede rovnou skrz peklo. Mezitím se v jiném království probouzí z rakve krásná dívka Aeronwen. Uměle stvořená geniálním čarodějem, odsouzená sloužit starému králi. Ale ani ta se nechce smířit s nepřízní osudu. Svůj život přitom nevědomky sváže s koněm, který má velice zvláštní schopnosti. Všichni tři se vydávají na odvážnou cestu plnou nebezpečí, magie a nečekaných dobrodružství.

V současnosti má autorka rozepsaných hned několik projektů, mimo jiné by se ráda vrátila i k příběhu postav Pekelného pláště, který jí přirostl k srdci. Můžeme se tedy těšit na nejedno knižní překvapení. Autorku a vše okolo Pekelného pláště můžete sledovat na instagramu.

Níže si můžete pustit autorčino video, kde představuje samotnou knihu. Další video je pak z projektu DOčteNO.





Zdroje:
Fotografie:©Simona Michálková, fotka knihy Cukrblik
Ilustrace z knihy: Ondřej Hrdina

Žádné komentáře:

Okomentovat